• Skickas snabbt inom Sverige | Fri frakt över 499 SEK
Gåva vid order över 1 000 SEK

Vår vision, större medvetenhet om innehåll i våra skönhetsprodukter!

|18/07, 2024

Vår vision, större medvetenhet om innehåll i våra skönhetsprodukter!

Fortfarande år 2024, ställer vi bevisligen ofta inga högre krav på vår hår och hudvård än att en bloggare berättar om dem, eller att man ser en produkt säljas på många ställen.

Vi följer ofta flocken fast det är åt helt fel håll den går. för tiderna förändras och steg man tagit i de gamla stigarna ska få stanna där. Vi måste hitta nya vägar, våga vinna stort på att ifrågasätta och jämföra. 

Lyssna och leta. 

Igenkänning, produktplacering, miljarder i marknadsföring eller kanske att de funnits i många årtionden gör att de äldre aktörerna på marknaden i princip inte behövt vara innovativa eller nytänkande. 

Det rullar på av sig självt. Parfym, silikon, färger,  plaster alkohol och många andra ingredienser som är billigare och sämre än vad som kunnat erbjudas, om man bara ifrågasatte mer och hade koll på alla siffror och beteckningar..

Det tar tid när man som "brand" vill hålla en låg profil, vara en handplockad exklusiv underdog som konsumenterna ska hitta till själv för att de har ett brinnande intresse eller ett stort behov av en lösning på ett hårproblem där man måste leta sig fram till den heliga gralen och lösningen. A solution helt enkelt.

Här kommer fler anledningar till att J Beverly Hills är nytänkande och bryr sig om dig och miljön..

16. Alla stylingprodukter i både Platinum serien och Blue Line innehåller värmeskydd. Värmeskydd som inte bara skyddar håret ifrån fön, platt och lock, utan även gör så att stylingen håller upp till fem gånger längre!

17."Dry Fast"  är en helt ny bästsäljande framtidsprodukt ifrån J Beverly Hills Blue Line,  som gör att håret torkar på halva tiden och man får omedelbart ett starkt och spänstigt, men inte silikonigt mjukt hår. 

Innehåller proteiner och Keratiner som hårets ytskikt är uppbyggt av. 

18. Produkterna innehåller UV skydd som skyddar håret ifrån UV strålning. UV strålning är faktiskt inget ljus utan strålning som finns i solens magnetfält. Det når även in i våra hmem och det är fria radikaler som står för en snabbare åldrandeprocess men även uppkomsten av sjukdomar som vi inte får avslöja pga olika bestämmelser och regler.

19. I USA klassas produkterna även som ekologiska fast här hemma så kan man inte klassas som eko om det finns vatten i, ens lite vatten då vatten aldrig kan klassas som ekologiskt här... 

 20. I USA har man världens högsta krav på miljö. Miljölagarna gäller både förpackningar och innehållet i skönhetsprodukter. J Beverly Hills gör därför större standardförpackningar, med återvunnen plast som är miljövänlig, De har snäpplock som även är mer praktiska än lösa lock, de gör ingen reklam i pappersform, eller delar ut tester för miljöperspektivet skull.

21. De håller ner kostnaderna för att de inte gör reklam och satsar alla resurser på innehållet. De har hekt tagit bort loggan på den Blå Linjen och som sagt ovan, man måste känna till märket för att ett intresse finns och inte för att reklam påverkat. 

22. Trots detta med reklambojkott så har en grupp kändisar  ( Julia Roberts, Angelina Jolie, John Travolta och flera andra gjort gratis reklam på en oberoende sida där kändisar och kändisfrisörer kan skriva för att lyfta ett märke som de känner extra för av olika anledningar.) 

23. J Beverly Hills klassas som Mama / Baby safe. De säger skämtsamt att om man ville så kunde man äta J Beverly Hills produkter för att de är botaniska.

24. De är helt ok att använda på sin fina vovve om man vill.

25. Deras färger är till 99.8 proc. baserade på botaniska örter som kamomill, veteprotein,rosmarin, bivax, kamomill, lavendel mm beroende på nyans. 

26. Färgerna är utan ammoniak och har de minsta färgmolekylerna som man kan finna på marknaden.

Pigmenten i J Beverly Hills färger är ifrån Italien för att Italienarna är bäst i världen på färgpigment. Tänk Ferrarins röda lack.

27. Produkterna i Männens serie ÄR HELA 48 ST. De är specialiserade för hårvård på den kräsne mannen som vill dofta sandelträ, pepparmint och manligt. 

J Beverly Hills som företag vill vara ett märke enbart för hår. Ett företag som bräddar sig till andra marker tex, hudvård eller tandkräm, kan inte hålla en standard som när man specialiserar sig på att bli bäst inom ett område. Det har tagit många år av forskning på olika plan för J BEVERLY HILLS för att komma fram till produkter som med så många botaniska extrakt och fördelar ändå inte behövt kompromissa med ett gott resultat. Det krävs annars många kemikalier och animalier, tester på djur osv för att få fram en produktserie som ger känslan av gott resultat. 

J Beverly Hills tycker att man år 2024 ska kunna få både naturlig och effektiv hårvård som bara gör håret bättre ju oftare man tvättar och återfuktar det.

Bevisligen har det fungerat, de som har köpt J Beverly Hills magiska produkter, har handlat dem igen, rekommenderat dem varmt till andra, och nu är märket det absolut mest sålda inom Kicks flagshipbutiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. För det är En helt ny värld. Det går att ta sig fram genom att bara tänka på kundens bästa i alla lägen. Reklam går snabbt. Vi gillar det som får mogna i lugn och ro. 

Allt bra får ta sin tid. Du har hittat hit. Det glädjer oss. 

I NÄSTA BLOGGINLÄGG SKA NI FÅ TIPS PÅ PRODUKTER DU BÖR VÄLJA FÖR DIN HÅRTYP.

J Beverly Hills produkter är extremt potenta och inriktade på olika typer av behov. Det är väldigt viktigt att få exakt det du behöver och att välja rätt kombination av produkter som ger ett resultat som kommer överträffa dina förväntningar. Det är alltid roligt att höra feedback och att många får en lättare och trevligare dag av att känna sig så fina det bara går i frisyren.